Primerament anem a
definir l'objectiu general d'aquesta investigació. Aquest és
coneixer els motius pels quals el gènere afecta en l'elecció dels
estudis per a que la Universitat Jaume I canvie les seves polítiques
i puga ser una universitat pionera en la igualtat de gènere.
Hem definit cinc
objectius específics, per tant necessitarem cinc grups de discussió.
Aquets son:
- Definir si per als estudiants que cursen graus on la gran majoria d'alumnes són de sexe oposat tenen por a no comptar amb les mateixes oportunitats a l'hora d'accedir al món laboral.
- Relacionar aquest fenomen amb la dictadura franquista per comprobar si ha sigut una conseqüència rellevant.
- Delimitar si la ideologia familiar influencia de major o menor mesura en aquesta elecció.
- Comparar aquest fenomen amb altres països per coneixer si es comú o tant sols es produeix en l'Éstat Espanyol.
- Analitzar com aquesta desigualtat ha anat canviant al llarg dels anys i intentar conèixer la tendència per als pròxims anys.
Una volta hem definit
quins eren els objectius que al nostre client podrien interesar-li
per tal de conèixer més al voltant d'aquest fenomen hem realitzar
una sèrie de hipòtesi:
- Considerem que els estudiants que estudien un grau considerat contrari al seu sexe, a banda de tenir por a ser rebutjar al moment d'entrar al món laboral, sufreixen temor a no encaixar en la classe, a ser el centre d'atenció, etc.
- Opinem que la dictadura tingué una gran influència en la societat, ja que va establir uns rols de gènere que avui en dia encara tenim assolits.
- Creença que les families de caire conservador seràn, per normal general, més intolerants a l'hora d'acceptar el grau que el seu fill/a vullguen cursar.
- En la majoria de països europeus no existeix tanta estratificació de gènere.
- Generació a generació disminueix aquesta desigultat.
Hem definit els perfils
necessaris per a cada grup de discussió basant-nos en els objectius
relitzats.
Grup 1:
Buscarem quatre dones i quatre homes majors de 70 anys dels quals
dues dones hauràn sigut empleades en temps de la dictadura i les
altres dues no hauràn comptat amb treball. De les dues dones que
treballaven una serà conforme a la situació que vivien les dones i
l'altra será una exiliada política; de les que no disposaven de
treball, una també serà conforme a la situació d'aquella època i
l'altra no. En quant al homes, dos conformes amb la ideologia
política del moment, i els altres dos opositors a la matixa.
En aquest grup es
tractara l'objectiu d'averiguar si la dictadura a influenciat en la
actualitat
Grup 2:
Compost per huit dones, de les quals quatre tenen entre 16 i 25 anys
(dues d'aquetstes treballen, una nacional i l'altra extrangera, i les
altres dues estudiants, una resident a Espanya i l'altra a algún
pais europeu), i les altres quatre tindrán entre 26 i 64 anys, de
les quals dues serán nacionals (una que treballe i l'altra no) i les
altres dues extrangeres (també una de les quals treballará i
l'altra no).
Amb aquest grup complirem
l'objectiu de poder comparar la situació de gènere d'Espanya amb
altres països europeus.
Grup 3:
Nou dones, de les quals tres tindrán entre 18 i 23 anys, una d'elles
treballarà, l'altra estudiarà i l'altra serà ama de casa. Tres de
la resta tindràn entre 40 i 50 anys, i hauràn de complir els
requisits de les ja mencionades. Les altres tres sobrants hauràn de
ser major de 70 anys. En quant a la seva ideologia hauràn de
representar la corrent política majoritaria de la època que cada
una d'elles ha viscut.
Pretenem amb aquets grup
observar els canvis generacionals en quant a la estratificació de
gènere.
Grup 4:
Per a aquest grup elegirem huit persones, de les quals quatre serán
dones i quatre homes. Dos homes haurán cursat un grau o una carrera
considerada de dona i els altres dos restants l'estaràn cursant en
aquest moment. De les quatre dones igual, dues hauràn cursat estudis
considerats d'home i les altres dues els estaràn cursant actualment.
Amb
aquest grup volem conèixer com ho han passat aquestes persones
durant els estudis i a l'hora d'accedir al món laboral per saber si
la por pot afectar a la elecció.
Grup 5:
En aquest grup tractarem d'averiguar si la ideologia familiar por
influir a l'hora d'estudiar, per això hem elegit que les huit
persones que el componguen siguen quatre dones i quatre homes d'entre
18-26 anys. D'aquestos, dos de cada, han de tenir pares conservador,
i altres dos pares més progresistes.
Hem
redactat la consigna inicial del moderador per als grups de discussió
crerats:
Bon
dia. Abans de començar voliem agraïr-lis la vostra asistència. Els
hem convocat per aparlar sobre la influència del gènere en la
elecció dels estudis; estem duent a terme una investigació
sociológica sobre aquest tema, i per a açò estem convocant
diverses reunions com aquesta, en les que vostés discutirán sobre
el tema ja mecionat, com en una taula redona, començant desde la
perspectiva que els parega més oportuna o important. Després anirem
concretant els diversos aspectes que vages apareguent i siguen
d'interés. Com comprendran,per a aquesta investigació es de suma
rellevancia les vostres opinions, i que comentet tot el que se vos
ocurrisca sobre aquest tema del gènere.
No hay comentarios:
Publicar un comentario